Whitsundays
25 mei 2010 - Bundaberg, Australië
Met me kale kop (dag ervoor naar de kapper geweest) vertrok ik op 18-5 met de boot 'Anaconda 3' naar de Whitsunday Islands. We waren met een groep van 30 personen waaronder de 2 Marokkanen van de Frasertour (ze laten me ook nooit met rust)! De volgende dag gingen we naar een strand waar iedereen een duikles nam behalve ik (nooit meer duiken voor mij). Er was een wandelroute op het eiland waar je een prachtig uitzicht had op de top. Deze ging ik lopen en nu wel met me schoenen aan. Een paar uur later vertrokken we weer en gingen naar een ander eiland waar we gingen snorkelen. Het was dan nog wel niet het reef maar er was genoeg te zien. Gelukkig konden we allemaal een stingersuit (tegen kwallenbeten) huren. De volgende dag gingen we uiteindelijk naar het reef waar we gingen snorkelen en dit was echt prachtig. Je ziet zoveel verschillende vissen en al het koraal is geweldig. Anderen uit onze groep zagen ook nog schildpadden en een haai maar die zag ik helaas niet. Het eten op het schip was erg goed en daarnaast werd er nog een keer op de dag, snacks geserveerd. Er werd aan een bel gerinkeld wanneer het eten klaar was waarna iedereen naar beneden stromde. Een Italiaan in de groep had de tweede dag met het diner teveel gegeten (niet normaal veel) en lag daardoor de volgende dag ziek op bed. Ook had hij iets van een melkproduct gegeten (waar hij allergisch voor was) en had daardoor allemaal vlekken op zn lichaan de dag erna. Voor hem was dit dus geen leuke trip maar voor mij was dit het hoogtepunt van mijn trip voornamelijk dankzij het reef!
De volgende dag de bus genomen naar Townsville waar ik de ferrie nam naar Magnetic Island waar ik 2 nachten zou verblijven. Op dit eiland heb ik voornamelijk gewandeld en savonds wat gekaart (presidenten) met mensen van het hostel. Na deze dagen heb ik de bus genomen naar de eindbestemming van de oostkust, Cairns!

Je geniet wel van je vakantie daar down under. Volgens ons kom je niet aan werken toe. Nou ja, zolang het geld nog niet op is, kun je dat doen en daarna zul je wel moeten. Het tropische Cairns is heel anders dan wat je tot nu toe hebt gezien. Het kan daar behoorlijk regenen (maar dan wel warm water :-))
Houd je goed!!
Groetjes
Annette en Paul Broekman
Gewellig verhaal weer van je.
Kan ook maar van 1 iemand af komen.
Jammer dat je nu niet kan stemmen met de kamer verkiezingen, haha.
Maar die boot tocht had ik ook wel willen maken, dat begrijp je toch wel.
Nog veel plezier en groetjes Gerda.
Wat was het weer leuk, ruim een uur met je praten op Skype. Je kunt merken,dat je het helemaal naar je zin hebt.Sonja en Johan vonden het ook wel leuk om je even te zien en te spreken.
En dan alweer je wilde plannen om ook naar Azie te gaan. Je wordt straks nog een echte Wereldreiziger.
Maar nu zijn wij aan de beurt en gaan wij onze Droomcruise naar de Zuid Chinese Zee maken.
We hebben er heel veel zin in. We nemen onze lap-top
op aanraden van jou toch maar mee en hopen dan met jou kontakt te krijgen en natuurlijk ook met het thuisfront.
Nou Maarten nog heel veel plezier en blijf ervan genieten, pakkerd van pa en ma.
Mooi kapsel heb je gekregen, wat dacht je: we scheren de boel er maar gelijk helemaal af, haha :) Nee hoor, groot gelijk: hoef je tenminste niet zo vaak naar de kapper (heb je al een petje?).
Verder goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk komt dat werk binnenkort ook een keer. Wij zouden in eerste instantie aanraden om bij Darwin ook de oostkust te bekijken i.p.v. naar Azie te gaan, bijvoorbeeld Broome, Coral Bay en Perth. Azie kan je altijd nog een andere keer doen, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Pap en mam zitten in Singapore, zijn ook goed aangekomen. Het is wat: een (schoon) broer in Australie en (schoon) ouders in Singapore :)
Wij blijven maar gewoon lekker in Culemborg :)
Morgen gaan wij bij oma op bezoek, dan zullen we jouw verslag ook meenemen.
Lijkt ons leuk als we jou ook een keer op skype kunnen spreken, tot nu toe is alleen pap en mam dat nog gelukt :)
Nou, tot snel weer! E&S
Wat een leventje heb jij op het moment. Ik geniet van je belevenissen iedere keer. Je bent ook nog lang niet uitgeken daar denk ik.
Hou je taai en tot de volgende keer.
Gerda (2)
Leuk om al die mooie foto's te zien. Hier valt vandaag de regen met bakken uit de hemel. Altijd leuk om te horen toch :) Op tafeltennis gaat alles zijn gangetje. De donderdag is er nu tot september weer even af. Is goed ook want er kwamen er niet zo veel meer. Jan Salari heeft opgezegd en verder zijn we druk met het indelen van de teams.Elke keer weer een puzzel.
Nog 5 weken werken en dan heb ik ook heerlijk schoolvakantie!!
Tafeltennis groetjes van Claudia
Ps stoer koppie heb je :)