Cairns, watervallen en Cape Tribulation

1 juni 2010 - Cairns, Australië

Op 24-5 kwam ik aan in Cairns. De Nederlander die ik in Noosa had ontmoet was ook in Cairns en zou de volgende dag vertrekken. Ik ging in de avond naar zijn hostel (Gilligans) en zijn daarna nog uitgeweest. Omdat de lagoon in Cairns tot eind juni gesloten is gingen we naar het zwembad van de Gilligans gegaan. Ik heb de dagen in Cairns vooral achter de computer gezeten omdat er naast het uitgaan niks te doen is in de plaats. Op 27-5 had ik de excursie 'Tableland and Waterfallexperience'. Met een bus gingen we naar meerdere watervallen waar we ook bij konden zwemmen. De volgende ging ik met de bus naar Cape Tribulation. Dit is een plek waar het strand direct overgaat in een regenwoud. In de bus kwam ik er achter dat ik me Nederlandse betaalpas kwijt was. Ik had hem waarschijnlijk bij de bank achtergelaten maar wist het dus niet zeker. Bij het hostel aangekomen bleek alles erg duur te zijn (supermarkt en het internet oa.). Ik moest helaas op het internet omdat ik al me geld naar me spaarrekening moest overzetten zodat niemand aan me geld kon komen. Doordat in de hamburgers in de supermarkt nog enigszins te betalen waren, heb ik 2 dagen alleen maar hamburgers gegeten (buiten het ontbijt dan). In de bus had ik wat Nederlandse meisjes ontmoet waarmee ik een wandelroute gelopen heb (en later zelf alleen nog 2 andere routes). Het was echt prachtig en er moest op worden gepast voor krokodillen omdat deze hier rondliepen (heb niks gezien). De laatste dag checkte ik weer uit in het hostel en ze vroegen of ik €20 borg had betaald. Ik dacht dat ik dat had gedaan en kreeg het geld en ging op de bus wachten. Vlak voor de aankomst van de bus zag ik dat ik me paspoort miste. Deze bleek ik als borg betaald te hebben en kwam hier dus net op tijd achter. Het enige voordeel was dat ik me €20 gehouden heb. De gids in de bus zou ons weer naar Cairns brengen. Onderweg stopte we op een plaats waar een boottocht zouden maken over de Daintree River. Tijdens deze tocht zagen we nog 3 krokodillen en een slang in de boom. Om 19:00 kwamen we aan in Cairns waardoor ik dus niet meer op scype kon komen (sorry zus). De volgende dag ben ik als eerste naar de bank gegaan die gelukkig me pas hadden! Deze dag zou ik verder me vlucht naar Darwin boeken. Deze vlucht staat op 2-6 om 12:45. Ten slotte wil ik me vadere feliciteren met zijn verjaardag. Ik ben benieuwd in welke plaats dit grote feest op de cruiseboot plaatsvind!

Foto’s

5 Reacties

  1. Frank:
    1 juni 2010
    Klinkt allemaal weer lekker Bossie! Wat ga je in Darwin doen? Kakadu National Park?
  2. Truus van Kessel:
    2 juni 2010
    Hallo Maarten,wat een mooi verhaal weer van jouw en altijd leuk om te lezen.Gelukkig merkte je net op tijd dat je je paspoort miste en dan ook nogeens 20.00 euro rijker.Dat is altijd mooi! Geniet maar verder van al je avonturen. Groetjes van ons uit Maarssen. Truus
  3. Emiel en Sacha:
    2 juni 2010
    Hey man,

    Alles gaat daar wel goed zo te lezen he? Maar als je Cairns saai vindt, kijk dan je ogen maar uit in Darwin: daar is echt helemaal niets te doen vond ik! Maar goed, je kunt daar wel gemmakkelijk naar Kakado of Catherine Gorge... en als je toch al daar bent zou ik het zeker overwegen naar Broome en Perth te gaan (als je wilt dan). Leuke foto's!

    Hopelijk tot vrijdag op de skype!
  4. pa en ma:
    4 juni 2010
    Hoi Maarten,
    Leuk verslag, ma kreeg meteen buikpijn toen ze las dat je je bankpasje kwijt was, maar gelukkig heb je hem weer terug.
    Wij zijn nu op weg van vietnam naar hongkong Het is wel erg warm, de boot slingert behoorlijk en ma is al een beetje groen.Nee hoor grapje.
    We maken zoveel mee dat kunnen we niet in 5 minuten vertellen maar het gaat allemaal goed.
    Morgen doen we weer een excursie in hongkong en dan weer een dag op zee. Op het schip is van alles te doen, theater, casino, tafeltennis, zwembaden en veel eten en drinken.
    Na hongkong gaan we naar de Filipijnen en dan naar Brunei op Borneo.Het is allemaal geweldig en een grote droom. Ma is helemaal om ze geniet met volle teugen.
    Nou kerel vermaak je verder en pas goed op je zelf en je spullen.
    Groetjes vanuit de zuid chinese zee van pa en ma
  5. claudia:
    6 juni 2010
    Hoi hoi.

    Wat een ondernemende familie zijn jullie. Ook leuk om te lezen waar je ouders zijn. Wij hebben in Nederland ook heerlijk weer gehad. Maar helaas vandaag is het weer afgelopen. Eén voordeel misschien is het dinsdag in de zaal wat minder heet. Want vorige week was het wel erg zweten.

    Tafeltennis groetjes Claudia